اصل حفظ نظم اولیه سند برای نخستین بار در دهه ۱۸۸۰ میلادی مطرح شد. بر اساس این اصل اگر نظم اولیه اسناد را شخص یا سازمانی پدید آورده که خود از ابتدا نگهدارنده اسناد بودهاست، باید آن را حفظ کرد.در غیر اینصورت، مفهوم منابع که درک آن محتاج تخصص و دقت نظر است از بین میرود. نظم اولیه مشخص میکند که فرد یا سازمان تولیدکننده، چگونه اسناد خود را سندآرائی کردهاست. آرشیویستها، نظم اولیه اسناد را به عنوان مدرکی برای چگونگی استفاده از آنها در سازمان تولیدکننده، به پژوهشگران ارائه مینمایند.
با توجه به اینکه در سازمان های مختلف اسناد کاغذی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و در همین راستا اتاق هایی که این اسناد در آن ها نگهداری میشود نیز جزو یکی از مهمترین و پر اهمیت ترین بخش های یک سازمان می باشد و همچنین با توجه به اینکه کاغذ یکی از فاکتور های اساسی در ایجاد حریق می باشد بنابراین حفظ این اماکن در برابر وقوع حریق بسیار مهم و ضروری می باشد. شرکت تارنمای طلایی با ارئه بهترین متدهای و راه حل ها کلیه کارفرمایان محترم را در جهت حفاظت از حریق اتاق های بایگانی اسناد راهنمایی کرده و سعی دارد تا از این سرمایه به نحو احسن نگهداری نماید.
در ذیل تصویر یک اتاق بایگانی اسناد و جایگذاری شماتیک سیستم های اعلام و اطفای حریق نمایش داده شده است.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هریک از قسمت ها بر روی لوگوی شرکت تارنمای طلایی در هر بخش کلیک نمایید